Röjjar-tag

Idag var det en produktiv dag med både lunch- och midagssällskap!

Kompisen med den stora svarta hunden kikade ut vid lunch för att röjja ur för att få plats med mitt. Men innan hon kom hann jag med att måla lite. Det blev en omgång i hallen. Första av två omgångar med den slutliga kulören. Jag är inte säker på om jag blir helt nöjd än…. Det blir inte så ljust som jag tänkte mig. Observera att jag har målat på samna sätt på väggarna och på dörren:

image

Men något jag blev nöjd med är färgen på ytterdörren!

image

Strax efter att kompisen med hunden kom dök även mamma med sambo upp, de kom med lunch:-) så under tiden Mammas sambo grillade jättegoda hamburgare slängde vi andra ut lösöre genom fönstret:

image

Sorterade i sprara, släng och loppis. Det mesta hamnade i loppishögen förutom en del av linnehandukarna och de fantastiska täcken vi fann i en garderob. Kompisen med hunden gjorde om sovrummet  från ett ställe jag sovit i till ett fint rum där jag vill vara kvar länge!

image

Resten av huset är också mer avskalat nu:

image

image

Nu blir det en tidig kväll!

Stressa lungt till veckan!!
/Anja

3 reaktioner på ”Röjjar-tag

    1. Tack, men just nu är det absolut ingenting annat som tar upp min tid (förutom lönearbete) så tiden finns:-) Men jag får aktivt se till att komma ihåg att äta och sova för det är så roligt att dona:-)

      Gilla

  1. På bilden ser färgen inte alls lika mörk ut. I det ljuset tycker jag att den var riktigt bra faktiskt!

    Gilla

Lämna en kommentar